torsdag den 11. august 2011

Arbejd arbejd

Øv hvor jeg synes, det er trist at gå på arbejde for tiden. Status i dag er 1 kursist. 2 sygemeldte. Men det giver altså kun 3 i alt. Det betaler knap nok min løn...

Godt nok får kursisten sær undervisning, og synes at jeg er en rigtig god lærer(og siger det højt :-) Men det giver altså alt for meget spild tid, og dårlig samvittighed over for arbejdsgiver, ikke at bringe flere kroner i hus. Det er normalt mig, som sørger for at regnskabet går i nul - på den gode måde (altså at der ikke er bragende underskud).

Det er ikke mere end 8 mdr. siden vi havde 2 hold med 14 på hver. Og det er jo ikke fordi, der ingen arbejdsløse er, vel. Nej kommunerne sparer, og sender derfor ikke særlig mange til andre udbydere, heller ikke selv om der måske kunne være brug for det. Nej i stedet stuver de 160 ledige sammen i lokaler beregnet til 90 mennesker, men ledige er vel heller ikke mennesker? de er bare udgifter...

Arghh gi' mig nogle flere kursister, så jeg kan få noget at lave, og ikke selv ende som arbejdsløs!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar