onsdag den 25. maj 2011

Følsom teenager

Er i dag for første gang blevet ringet op af skoleinspektøren fra ungernes skole. Hun ville vide, om det var rigtigt, at jeg hvade sagt,at teenageren godt måtte gå hjem, når nu han havde det dårligt.

Ved 10-tiden ringede han og sagde, at han havde ondt i hovedet og ondt i maven, og den ene fod!(ok allerede her, ved jeg godt, at så er det ikke alvorligt)

Jeg sagde, at han skulle tage noget vand, og hvis han fik det værre, så måtte han godt gå hjem, men han skulle lige vente lidt. ½ times tid senere ringede skoleinspektøren så. Og det er jo meget godt, at de lige tjekker, om det nu er sandt. Men havde han ikke haft vikar, så havde han fået lov til at gå hjem, uden problemer, for lærerne kender ham, og ved, at han ikke normalt pjækker eller lyver.

Da jeg så kom hjem, måtte jeg jo finde ud af, hvad det hele drejede sig om, for jeg var godt klar over, at han ikke var syg - ihvertfald ikke sådan rigtigt.

Mens de havde spillet fodbold, havde én af de andre drenge imiteret ham, og de andre havde grinet, og det kunne han ikke li' (ok, han er også rigtig dårlig til at spille fodbold - ikke helt så dårlig som mig - men jeg er også virkelig rædselsfuld dårlig til at spille fodbold).

Så ondt i maven mm. skyldes simpelthen, at de andre havde grinet af ham. Åh den lille stakkel, han må vist få sig en tykkere hud. Han elsker normalt at spille klovn og få andre til at grine af sig, men der bestemmer han jo også selv, hvornår de skal grine, det har nok gjort ret ondt, da de grinte af ham...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar