fredag den 10. juni 2011

Må løbe igen

Efter et besøg hos lægen har jeg fået lov til at løbe igen. Men max. 2 km og ikke for hurtigt :-( Og jeg skal tage en 600 mg ibuprofen forebyggende, så mit knæ kan få ro efter løbeturen. Derefter må jeg max øge med 10% om ugen. Så er der altså langt op til de 6.5 km, jeg endelig var nået op på.

Føler lidt at jeg er blevet slået hjem. Det er jo at begynde fuldstændig forfra.

Ellers meget interessant besøg hos lægen. Han tjekkede lidt af hvert. Bland andet bad han mig om at sætte mig på hug med hælene i gulvet, indtil jeg ikke kunne komme længere ned. Det hjalp ham så ikke så meget, for jeg kan komme helt ned, og så kunne han jo ikke se mine knæ, når han stod bagved mig...

Men intet alvorligt galt hverken med ledbånd eller menisk. Men han mener, at min ledkapsel producere for meget ledvæske, og det er derfor, jeg får ondt. Udover at starte løberiet igen, så skal jeg også lave styrketræning for benene, han gav mig et par enkelte øvelser, ellers må jeg ha' fat i Wii-fitten igen og lave nogle af balance og yoga-øvelserne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar