lørdag den 25. juni 2011

Ud i det blå

skal jeg sende min teenager i morgen. Og nej, han skal ikke på Roskilde - han er kun 13 :-) Men jeg skal sætte ham på toget her, og så skal han selv finde hent til min svoger. Han har aldrig kørt i s-tog alene før, kun fulgt med, når vi andre har sagt, her skal vi af/på.

Så han skal selv finde det rigtige s-tog på hovedbanen, og stå af det rigtige sted, og finde det sidste af vejen. Den sidste del er jeg ikke bekymret for, for jeg ved, at han kan finde det sidste stykke, det er heller ikke så svært. Men at finde den rigtige perron og det rigtige tog, det er straks en anden sag, især for en distræt teenager med oppakning.

Ikke nok med det, han skal også selv finde hjem fra Sverige på torsdag. Godt nok sætter svigerfar ham på et tog i Sverige(som gerne skulle ende på Kbh. hovedbanegård). Men han skal skifte i Kbh. og finde et tog herhjem, og gå alene hjem, for jeg er ikke hjemme, og manden er på arbejde. Men det ville han hellere, end først at komme hjem på lørdag, for vi skal allesammen på ferie fra på søndag.

Men jeg kan godt nok ligge søvnløs over sådan at sende ham helt alene ud i verdenen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar