søndag den 20. marts 2011

Lykken er...

De første tegn på forår:

Sol på kinden
Vind i håret
Vintergæk i glasset
Sang fra solsorten

men også

Regn på ruden
Torden i luften
Sommer i haven

Dette indlæg er inspireret af en Give away her: Stjernestøvs Eva.

Det har taget mig noget tid at koge det ned til kun dette, for der er så mange ting, som jeg kunne sige, at lykken er, når den ikke handler om mennesker. Det kunne også være, den første bid chokolade, at mærke, når den smelter i munden, smage sovsen til juleaften, og den bare er perfekt (igen ;-), det ja, og mange andre ting.

Både Evas og et par af de andre blogs, der er med i legen, viser billeder af katte og killinger. Så nu savner jeg bare mine egne katte så meget desto mere. Faktisk så meget, at jeg den anden nat drømte, at den store kat genopstod fra de døde, meget syret drøm, hvor jeg drømte, at han havde gravet sig ud af sin grav... Han er slet ikke blevet begravet men brændt. Så fantasien har virkelig været igang i den drøm.

Vi trænger til en kæledyrs pause, de to katte, vi havde, nåede at blive næsten 17 år begge to, den ene manglede faktisk kun 14 dage, så var han blevet 17. Lykken var den gang at vågne op en søndag morgen med missens hoved på hovedpuden ved siden af, og ligge i arm med ham, til han ikke gad mere. Vi fik dem, da vi var 21/22 år, så de sidder stadig i os, og det skal de ha' lov til et stykke tid endnu. Vi skal ikke ha' katte igen, før vi slet ikke kan lade være, de skal være ventetiden værd og ikke bare en erstatning for de to vi har mistet.

1 kommentar:

  1. Kære Inge!

    Sikke nogle dejlige tanker, du har gjort dig om foråret... Kan nikke genkendende til alle elementerne, og bliver også glad i låget af vintergækker og nyudsprungen fuglesang!

    Mange hilsner
    Eva

    SvarSlet